Di 6 aug 2019 - wandeldag 2 naar Vaplan

6 augustus 2019 - Vaplan, Zweden

Wat een prachtige start van de dag deze ochtend! Stralende zon vanaf 4.30, een muzikaal ontbijt en een hartverwarmend muzikaal afscheid. Astrid en Rickard's pelgrimshuisje is fantastisch om te verblijven.

Een muzikaal duo: zij maakt en herstelt violen, beide spelen ze prachtig viool ook al noemt hij zichzelf een amateur. Aan het ontbijt een liedje op de 'humla' die Astrid zelf maakte. Humla is Zweeds voor 'hommel' omdat de klank aan het zoemen van de hommel doet denken. Bij ons vertrek werden we begeleid door een zelfgecomponeerde afscheidsmars op viool.

20190806_084233

Rickard vindt het fijn om op onverwachtse plaatsen stoelen te zetten waar je kan genieten van een prachtig uitzicht.

20190806_085306

Verschil tussen winter en zomer is hier enorm. Op het hoogtepunt van de zomer wordt het niet donker, de zon gaat wel voor 2 uurtjes onder. In putje winter daarentegen is het maar 4 uurtjes licht op een dag. De pakken sneeuw die er vanaf november tot en met maart liggen zorgen wel voor extra licht. Op het grote meer - waar ik gisteren nog in zwom - roeien ze in de zomer met een bootje (oa om te vissen of even van de zon aan de overkant genieten), in de winter is dit volledig bevroren en rijden ze er met de auto over.

Na een fijne vermoeiende wandeldag genieten van dit uitzicht doet zoveel deugd.

20190806_160342

En weerom de gastvrijheid ervaren van Doris en Lars deze keer.

En .. wat een prachtig einde van de dag, onverwachts genieten van een magnifique kayakmoment!

20190806_192434

1. Moeke:
    6 augustus 2019
    Super ..weer een dag met leuke belevenissen om jaloers van te worden....